Alla inlägg den 22 januari 2014

Av Pelle pennan - 22 januari 2014 20:48

55 ÅR OCH OTRÖSTLIGT KÄR.  


En kärlek som finns i mig, i hela min kropp, som aldrig kommer att försvinna från mitt inre.

En kärlek som startade för 3 år och 9 månader sen. De sista 11 månaderna har den bara blivit starkare och starkare, i mig.

Det är 11 månader sedan hon sa : jag orkar inte längre, det är slut.

Den kärleken som jag ville leva, och åldras med.

En kärlek som fick mig att ändra mitt beteende. Men sen inte vill ha mig mer.

En kärlek som nu bränner som eld i mig.

En eld som jag inte får visa för henne.

En eld som skulle värma oss i evighet.

Den eld som skapar kärlek för mig, skapar aska för henne.


DENNA KÄRLEK HETER A.L.  

Av Pelle pennan - 22 januari 2014 13:40

Kan någon verkligen bara glömma något som dessa sms ???


2012



19 nov 21.13
P
Puss mitt hjärta. Nu tänker jag gå och lägga mej och försöka sova. Måste bli av med huvudvärken. Saknar dej i min närhet och våran sköna säng. Jag vill att du ska veta, att du får ringa mej vilken tid på dygnet som du vill. Jag vill höra din röst hela tiden. Älskar er alla av hela mitt hjärta. Pussilusspuss.


19 nov 21.15
A
Jag saknar dig så det gör ont. Jag saknar dig så jag inte vet var jag ska ta vägen. Jag sörjer så oerhört. Lyckas inte alls i min strävan att tänka och vara glad för att det här är början till något bättre. Att nu börjar vi om och gör allt (nåväl - mera i alla fall) rätt. Få med barnen i båten och så. . . Vill berätta: Jag har gråtit typ hela tiden sedan vi slutade prata i telefonen då förut. När vi satt här vid köksbordet och tjejerna tröstade mig, pekade jag på dina ord "jag kommer sakna er. . . " och berättade vad du sa idag (hoppas det va ok, jag frågade inte dig först om jag fick säga tjejerna), det där om din jättestora önskan om att tjejerna skulle vilja sitta bredvid dig i soffan och vilja krama dig, typ. Då sa Xxxxx att typ: ja men nu är det så här och Xxx får komma hit ibland så får vi umgås och så. . .  - det tyckte jag va värsta jätteframsteget för henne. Hon tyckte du skulle komma hit och umgås liksom. Oj.  Pip, kanske du, skickar det här och kollar. Puss fågel!


19 nov 21.30
P
Det här är nog den en av mina jobbigaste dagar på länge. Jag gör inget annat än gråter. Jag träffade Xxxxx och han frågade om jag var dålig. Jag kunde knappt svara honom. Jag ser knappt för mina ögon är igensvullna. Åååååå vad jag saknar dej, min linblomma och hjärta.

A
Puss min fågel! Och tack. Och tack för lappen i kaffemuggen. Tänkte ta någon av dom gamla i morgon. Men det behöver jag inte. . . Hur mycket tårar finns det i en kropp. . .  Natt natt fågel. Världens bästa du!


19 nov 21.46
P
Natti natti mitt hjärta. Du är Värdens bästa älskling.


19 nov 22.02
A
Och detsamma förresten! Skrev inte tillbaka att du naturligtvis får ringa mig också. När som helst. Tar med mig telefonen till sängen om kvällen. Pussiluss fågel!


ELLER DETTA


6 dec 01.31
P
Dikt
Jag vill vara luften du andas
Jag vill vara vattnet som släcker din törst
Jag vill vara rösten som tröstar dej
Jag vill vara skölden som skyddar dej
Jag vill vara solen som värmer dej
Jag vill vara den du söker tröst hos
Jag vill vara den du stolt kan säga till: jag älskar dej
Jag vill vara din för evigt

Får jag det?........




6 dec 07.06

A
Åh, vad vackert! Jag vill naturligtvis bara ropa - JA! JA! JA! Det har jag ju alltid velat, att vi ska vara det där du skriver, för varandra!  Men så har det ju inte varit större delen av tiden. Större delen av tiden har det varit något annat, något jag inte förstått. När du skriver dom här orden, vill jag ju bara hoppa in i din famn. Och stanna där. Men jag behöver få veta att det verkligen är så. Att du verkligen vill och kan vara där med mig. Och med mina barn (för "jag" betyder ju 3 personer). För det har inte alltid känts tryggt i din famn, jag har inte alltid känt att du vill oss väl.  Du gör en resa i dig själv nu. En resa som ska rensa upp dina mentala spärrar eller vad det nu kan vara. Den resan är din resa. Jag kan finnas på ett hörn, men jag kan inte resa med. Jag behöver ta hand om mig just nu, mig och mina barn. Och hoppas att din resa kommer att sluta med en alltigenom trygg famn - för oss alla! Puss fågel!


HUR KAN DETTA MISSTOLKAS ???//PelleP




Ps. jag saknar alla snigelspår Ds. // PelleP

Ovido - Quiz & Flashcards