Alla inlägg den 2 januari 2014

Av Pelle pennan - 2 januari 2014 06:00

Nytt år nya tag


Detta år kan inte bli sämre än 2013, för då var jag nere i den absoluta djupaste ravin, med andra ord I BOTTEN.

De sista tio åren har varit otroligt jobbiga för mig, och som jag har skjutit åt sidan utan att jag riktigt har vetat om det. Det som har hänt är följande:

Sex stycken släcktingar som har dött, mitt företag går svajigt, båda mina föräldrar dör, en kollega som tar livet av sig, mitt företag går omkull, skilsmässa.

Träffade en ny kärlek, och som blev min STORA kärlek. Har aldrig kunna tänka mig att jag skulle kunna känna en sådan stark kärlek, har aldrig tidigare känt något liknande i mitt liv. Vårt förhållande blev minst sagt svajigt, jag blev utkastad två gånger på två och ett halvt år. Men hon tog mig tillbaka bägge gångerna. Men nu efter det att jag började gå hos en psykolog, så hände något. Min älskade sambo gör slut. Detta blev den droppen som fick min bägare att rinna över. Jag rasade ihop rent psykiskt.


Jag hoppar lite grann i min historia, för att annars kommer det att ta hur lång tid som helst att skriva om allt som har hänt i mitt liv.


Nu startar jag från lekskoleåldern.

Lekskolan var det i och för sej inget fel på, men det som var jobbigt var när jag kom hem. Då min mamma inte hade tid för mig, utan hon hade dagbarn som hon var tvunget att ta hand om. Så jag hade ingen att prata med om mina upplevelser, och mina frågor och funderingar.


I lågstadiet blev det värre, då kom mobbingen in i bilden. Det var många raster som jag fick utstå diverse glåpord, sparkar och slag. Och samma sak när jag kom hem, ingen som hade tid att lyssna på mig. Mamma hade fortfarande dagbarn och pappa jobbade.//pellep

Ovido - Quiz & Flashcards