Alla inlägg under maj 2014

Av Pelle pennan - 23 maj 2014 18:35

 


Vilken helt underbar sommarvärme som vi har fått i detta land. 26 grader varmt i skuggan kl 18.00

Det är otroligt länge sedan som jag kände mig så här glad, lugn och harmonisk som jag gör nu.

Denna vecka har varit underbar, med fantastiskt sköna cykelkvällar och promenader.


Men det är bara en sak som jag saknar nu, och det är min kära A. Hon har betytt (och betyder fortfarande) så otroligt mycket för mig, så det kan ingen förstå. Jag tror inte ens att hon förstår det själv.

Jag saknar att få krama om henne länge och väl. Att kunna lukta i hennes nacke, halsen och vidare till hennes kind. Och avsluta med en kyss.


Jag skulle tro att denna tomma känsla som finns inom mig, är en blandning mellan saknad, förtvivlan och skam, över att jag inte har kunnat förstå och begripit vad mitt inre har ställt till det för henne. Inte bara för henne, utan hela hennes familj, vänner och bekanta. Men också även för mig.

Men som alla vet så kan vi inte ändra på vårt förflutna, utan vi kan bara se till att vara uppmärksamma på alla små signaler, som jag och alla människor runt omkring oss sänder ut hela tiden.

För om varenda människa kunde se och känna alla dessa så signaler, så skulle värden se helt annorlunda ut, än vad den gör i dag.

Jag antar att många med mig, har sett på youtube den stora mängd av klipp på djur som är så otroliga med varandra.


Jag önskar er alla en riktigt fin och solig helg.

Men kom ihåg att drick mycket vatten när det är varmt.


OCH TÄNK PÅ ATT ALDRIG LÄMNA NÅGON, VARKEN DJUR ELLER MÄNNISKA I EN VARM BIL. ÄVEN OM DET SÅ BARA ÄR TVÅ MINUTER!!!

 

PelleP  

Hej

Av Pelle pennan - 11 maj 2014 14:30

Efter att jag har varit bortrest, och jobbat en hel del, så kommer jag att fortsätta att skriva veckan som kommer.

Presentation


Gillar att vara Glad och Trygg i mig själv !!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards