Direktlänk till inlägg 22 december 2013

Ett år har nu gått

Av Pelle pennan - 22 december 2013 15:00

    Ett litet inlägg innan jag fortsätter att skriva om min depression.

Det är idag ett år sedan jag och A var ute på gården och sågade ner en julgran till oss, och detta blev även min sista natt tillsammans med A och hennes barn. Och då hon endast en dag efter att hon skrev till mig:


”Inte lämnar jag dig xxxxx – du är ju min prins på jorden! Älskar dig. Pussiluss. Nattinatt!



Och det finns ingenting som kommer att göra min smärta mindre outhärdlig, än att jag fortfarande drömmer om henne och hennes barn i princip varje natt. Jag saknar denna kvinna något så ofantligt som det bara går att göra. Hon har planterat en djupt rotad planta i mig, som bara jag kan begripa mig på (kanske hon också kan förstå). Men jag kan inte förstå varför hon hatar mig, och inte vill lyssna på mig om vad orsaken till vårt (mitt) problem var. Jag vet nu och kan förstå vari min orsak till mitt uppförande var då. Men det kan inte A veta, för hon vill inte lyssna på mig. Utan jag har fått en stämpel på mig som inte stämmer, med mitt rätta jag.


Jag fortsätter nu där jag avslutade sist. Nu ska jag backa mitt liv ytterliggare fem år, det vill säga totalt tio år tillbaka i mitt liv. Denna gång vände vi på det hela, och startade tio år tillbaka i tiden. Sommaren 2003. Detta gick mycket lättare än vad jag hade kunnat tänka mig. Men det första steget var ju bara en grov genomgång av fem år, fram till år 2008. Det blev endast 22 sidor av dessa fem år, istället för 94 sidor som det blev av de andra fem åren. Men även denna gång blev det fler sidor, efter som tiden gick och minnet återkom. Efter två veckor med bearbetning av fem år till, så kom jag uppe i totalt 213 sidor, med minnen av mitt liv. MYCKET JOBBIGA minnen, Men även många GLADA minnen också, så klart. Så nu var mina senaste tio åren av mitt liv genomgånget, och jag kunde skönja vad jag senare fick en kraftig bekräftelse på av mina Psykoterapeuter. Men innan jag går in på detta så återstår ca 45 år till att gå igenom.



Men nu tänker jag önska alla en riktig GOD JUL, med många kära återbesök av nära vänner och släcktingar.


Själv kryper jag in i mitt ide, och återkommer efter jul. Ha det bra !!!

Puss och kram till er som eventuellt läser detta.//pellep

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pelle pennan - 17 februari 2017 13:24

Idag är det fyra år sedan som det tog slut mellan oss. Jag kan inte förstå var denna tid har tagit vägen.   Jag älskade dig då, jag älskar dig nu för du kommer att för all framtid att finnas djupt i mitt hjärta.   Jag älskar dig så otroligt m...

Av Pelle pennan - 27 april 2015 18:32

    Tänk vad livet kan förändras. Idag är det fem år sedan det hände, då jag trodde på en ny framtid. Med så blev det inte ... eller ... jo, det blev det visst det. Men inte som jag, eller vi trodde då. Då på morgonen den 27 april 2010 efter re...

Av Pelle pennan - 26 februari 2015 17:49

      TILL LIVET   Jo, jag tänker nog skriva om mina känslor till livet, och om mina nära och kära vänner mm. Det har nu gått en ganska lång tid sedan jag hamnade i min livskris, med som sedermera blev min stora vändning i mitt liv. Det har...

Av Pelle pennan - 17 november 2014 17:59

Nu snart är det ett år sedan jag startade min blogg. När jag startade var min ambition att jag skulle skriva varje dag, eller åtminstone varje vecka. men vart efter tiden gick, och jag mådde bättre och bättre så skrev jag mindre och mindre. Jag t...

Av Pelle pennan - 23 maj 2014 18:35


    Vilken helt underbar sommarvärme som vi har fått i detta land. 26 grader varmt i skuggan kl 18.00. Det är otroligt länge sedan som jag kände mig så här glad, lugn och harmonisk som jag gör nu. Denna vecka har varit underbar, med fantasti...

Presentation


Gillar att vara Glad och Trygg i mig själv !!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards