Alla inlägg den 5 december 2013

Av Pelle pennan - 5 december 2013 22:25

En kort beskrivning hur det hela startade.

Jag har alltid varit en hårt arbetande person i hela mitt liv. Bara en sådan sak kan ställa till det rejält i hjärnan, om man inte är försiktig. Jag har både varit anställd, drivit eget med anställda och blivit anställd igen. Bildat familj, och flyttat ett flertal ggr, skaffat sommarstuga, flyttat igen. Längre beskrivning av hur mitt liv var innan detta problem uppdagades, får ni inte.


Ja, nu tror jag att jag kan starta med min egentliga berättelse.


Jag träffades av en blixt i form av en underbar och stark kärlek, för ca tre och ett halvt år sedan. Jag blev totalt tagen och förälskad i denna kvinna. Och av vad jag förstod då, så var det lika för henne. Vi började att umgås, och rätt snart flyttade jag hem till henne, och hennes barn. Efter bara ett halvår så fick jag reda på av dom att jag kom med en massa taskiga kommentarer till vad dom gjorde, eller inte gjorde. Hur man ska göra och/eller inte göra. Men jag hade inte den blekaste aning om detta. Jag förstod inte och trodde inte på det, jag hade aldrig gjort så tidigare. Jag var ju inte en sådan människa som talade om för andra hur vi skulle vara, eller göra. Det visste jag sedan alla mina år tillsammans med en massa människor omkring mig. Jag hade under hela mitt vuxna liv fått höra att jag var den absoluta bästa "svärmorsdrömmen".

Men detta höll på till och från, mer och ibland mindre. Vi grälade, jag fick en massa frågor av henne, som jag inte hade något svar på. (jag förstod inte vad hon menade). Jag blev otroligt lätt sårad och lessen, när hon kom med dessa påståenden. Dom blev då ännu mera sårade av att de sårade mig, och jag sårade dom på mitt idiotiska sätt, som jag inte förstod något av.

Ja, så höll det på under att par år. För ett år sedan bestämde vi oss för att vi skulle flytta isär en period, för att jag skulle då kunna under denna tid reda ut mitt liv. Och vi skulle starta om från början igen, och göra saker och ting rätt, eller åtminstone mera rätt.

    

Presentation


Gillar att vara Glad och Trygg i mig själv !!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards