Alla inlägg den 4 december 2013

Av Pelle pennan - 4 december 2013 17:52

Alla vi som har varit, eller är trasiga inombords. Vi kan bara bli STARKARE !!! 

Tänk tanken.

Om vi alla människor skulle kunna ta varandra i handen och säga ”hurra vad vi är bra på att hjälpa och stötta” så skulle vi alla må så mycket bättre i skäl och hjärta. Och att vi kan finnas för varandra.


Det som hände mig i mitt liv, var att en för mig absolut bästa finaste och vackraste människa tog avstånd från mig. Jag kunde bara inte förstå varför. Men sedan en tid tillbaka så förstår jag hela innerbörden med det. Det var meningen att jag skulle upptäcka mina brister, och förstå det på ett sätt som jag inte kunde tidigare. För att vi människor ska kunna förstå och begripa oss på hur vår hjärna fungerar i olika situation, i detta komplicerade samhället som vi lever i. Så måste vi kunna inse att vi inte kan klara av det själva, utan vi måste få ta hjälp av vad samhället har att erbjuda oss. I form av ”hjärnskrynklare” eller ett bättre uttryck är ”hjärnstrykjärn”. Vi ska inte tro att vi kan fixa allt själva (trotts att vi är människor). Hjärnans irrgångar är så otroligt mycket mera komplexa än vi kan ana och förstå. Och dessutom så är vi ju alla olika varandra. När vi människor inte kan hantera våran egen hjärna, hur ska vi då kunna förstå och hantera andras hjärnor??? Och då speciellt om vi inte är hela av oss. Som jag skrev tidigare. Att har vi varit nere på ravinens botten, så vill vi inte dit igen. Vi vill varken bli sårade, eller såra andra. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att inte hamna där igen. Och vi blir bara starkare och starkare, helare och helare, för varje dag som går. Vare sig vi vill eller inte, men bara med rätt hjälp.

Jag har tråkigt nog sårat de människor som jag inte ville såra av något skäl på denna jorden. Och det vill jag inte råka utför en endaste gång till. För den skadan som blev mellan oss, kommer för all framtid bidra med ärr i våra bådas hjärtan, kroppar och själar. Vi kan bara förlita oss på att vi ska kunna försonas med varandra. Men tyvärr så väntade inte denna underbara kvinna och hennes barn på mig, så jag hann aldrig bevisa att jag hade blivit hel, (eller mycket helare). Men denna kvinna kommer för all framtid att stå överst på pedistalen på det högsta berget i denna mänskliga värd. För mig….


Du är och kommer för all framtid att vara den kvinna som jag har älskat och kommer att älska mest i hela mitt liv.

Presentation


Gillar att vara Glad och Trygg i mig själv !!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards